Kupon

A kupon egy, a kereskedelemben használatos marketing eszköz. Általában jegy vagy dokumentum, amelynek a segítségével szolgáltatók vagy üzletek ösztönözni szeretnénk a termékeik vagy szolgáltatásaik iránti keresletet. A kupon felhasználásával a vásárlók általában egyszeri kedvezményeket vehetnek igénybe.

A kupon viszonylag egyszerű módja az eladások növelésének. Előnye, hogy olcsó és hatékony, illetve a felhasználás is jól mérhető, így a kupon kibocsátója adatokat gyűjthet a reklám sikerességéről. A kuponnal gyorsan fel lehet pörgetni az eladásokat, vagy ki lehet szórni olyan termékeket is, amelyekből túl nagy a raktárkészlet. A kupon kibocsátója meg tud szólítani új vásárlókat egy jó kuponkedvezmény segítségével.

A kuponok lehetnek offline vagy online formátumúak. Az offline kuponok lehetnek szelvények szórólapokon vagy újságokban, magazinokban, de ma már gyakoriak az online formátumok is, például egy e-mailben, sms-ben vagy honlapon található kuponkód, amelyet webshopokban is felhasználhatsz.

A kupon jellegzetessége, hogy azonnali kedvezményt biztosít a vásárláskor, tehát az igénybe vevőnek nem kell kifizetnie a teljes árat.

A kuponnak ugyanakkor hátrányai vagy veszélyei is vannak. Ilyen például, hogy a kibocsátónak alacsonyabb a haszna a termékén, hiszen olcsóbban adja azt. Ha egy szolgáltató túl sok kupont bocsát ki, vagy túl gyakran, akkor az ronthatja a terméke, szolgáltatása értékét, hisz a vásárlók azt gondolják, hogy a termék a teljes árát nem érné meg.

Ezzel együtt a márka hírnevét is ronthatja, ha rosszul tervezik meg a kuponkedvezményt. Ha egy adott időszakban legmagasabb árból ad a kibocsátó kedvezményt, vagy nem valódi kedvezményt ad, akkor a vásárlók elvesztik a bizalmukat.

A kupon gyakran olyan, egyébként árérzékeny vásárlókat is vonzhat, akik a termék vagy szolgáltatás teljes árát nem tudnák megfizetni, így az akció nem tud lojalitást kialakítani a termék iránt.

A vásárlók szempontjából a kupon egy olyan eszköz, amellyel sokat spórolhatnak. Egy-egy jó akcióval olcsóbban vehetnek meg egy terméket vagy juthatnak hozzá szolgáltatásokhoz. A kedvezmény jelentős, akár 20-40 százalékos is lehet, de magában foglalhat ingyenes szállítást vagy kedvezményt a következő vásárlásból. A kedvezmény lehet fix összegű, vagy árukapcsolásos, ahol egy adott termék mellé egy másikat ajándékba ad a hirdető.

Érdemes tehát figyelni, és használni a kuponokat. Így lehetőség nyílik arra, hogy csökkentett áron próbáljanak ki olyan termékeket, szolgáltatásokat, amelyeket később a minősége miatt teljes áron is érdemes megvásárolni.

Online kuponokra indított például útjára egy kezdeményezést korábban a Kiszámoló blog, ez volt a Kiszámoló kuponoldal (ami a Kiszámoló bloghoz kapcsolódott). A blog kifejezetten olyan kuponokat keresett és gyűjtött össze, amelyek valódi és a vásárlók számára hasznos kedvezményeket biztosítottak. A fel nem használt kuponokat az olvasók egymás között cserélgethették is.

Ezek is érdekelhetnek

  • Befektetéseket keres nő laptopon
    Befektetés

    Melyik a legjobb befektetés? Segítünk választani

    Akik befektetési lehetőséget keresnek, gyakran gondolják úgy, hogy valaki mondja meg nekik a tutit és ők majd követik. Bár ma már így is be lehet fektetni – például az eToro esetében -, a valós helyzet inkább az, hogy mindenkinek saját magának kell kiválasztania a számára legjobb befektetést. Segítünk átlátni többféle befektetés előnyeit és kockázatait. Vágjunk is bele!

    frissítve: 2024. április 13.
  • Boldog befektető aki végre érti, hogy mi az a kötvény
    Befektetés

    Kötvény - ezt érdemes tudni róluk 2024-ben

    A kötvények területe egy külön világ a befektetők szemében, valahol félúton a banki lekötött betét és a kockázatos részvény között. Sokféle kötvény van a piacon, közöttük a legfontosabb mérőszám a hozam, hiszen ez általában arányos a kockázattal is. Lehet kaszálni a kötvényekkel, de nem szabad ész nélkül befektetni. Mindig meg kell vizsgálni a kockázatokat és muszáj elosztani azokat több kötvény között – ezt diverzifikálásnak hívják. Tarts velünk és ebben az útmutatóban megismerheted a kötvények világát.

    frissítve: 2024. február 15.
  • Átvert befektető néz ki az ablakon szomorúan
    Befektetés

    Így viszik el a pénzed a csaló befektetések, ha nem figyelsz!

    Ma adsz nekem 100 ezret, én a jövő héten visszaadok neked 200 ezret! Ismerős? Valószínűleg igen, hiszen a befektetési csalások sajnálatosan gyakori jelenségek a pénzügyi világban. Pedig nem olyan nehéz felismerni ezeket önmagában a magas hozamról. Ebben az útmutatóban megismerkedhetsz a legfontosabb ilyen csalásokkal, melyek mellé megtörtént eseteket is hozunk.

    frissítve: 2024. április 17.